Doorgaan naar hoofdcontent

Trip - Indochina

[...] vervolg van de Killing Fields.
Onderstaand het verslag van de trip van Wim en Tineke naar Indochina :
We hebben een geweldige reis gehad naar Indochina.We reisden in een groep van 28 personen.
Het was een zeer vermoeiende reis omdat we veel landen bezocht hebben.Maar we hebben wel heel veel gezien en gedaan.
Er waren enorme verschillen in de diverse landen.Thailand is het meest ontwikkeld. In Laos vonden we de natuur en de bevolking nog ongerept.Het was er nog erg primitief.In het dorpje Pak Beng ging in het hotelletje om 10.30 uur het licht uit en moesten we met zaklantaarns 's nachts naar het toilet.We hebben 3 dagen op de Mekong rivier gevaren.We hebben aan boord gegeten het voedsel werd gekookt door een Laotiaanse familie die woonde ook op het schip.Dus was het elke dag lokaal voedsel, veel vis en rijst met diverse groente, best lekker hoor.Na 3 dagen zijn we verder gereisd met de bus naar de hoofdstad Vientiane.Vandaar met een propeller vliegtuig naar Siem Reap in Cambodja.
Daar hebben we de tempels van Anchor Watt bezocht een enorm uitgebreid complex waar we twee dagen geweest zijn.Daarna verder met de bus naar de hoofdstad Phnom Penh.Hier zijn we ook twee dagen geweest.In de stad hebben we het nationaal museum en het koninklijk paleis bezocht.Verder hebben we de Tuol Sleng gevangenis van het Pol Pot regime en de killing fields bezocht.Dat was echt heftig,indrukwekkend.
De dag daarop zijn we op eigen gelegenheid de stad in geweest.Omdat mijn schoonzus jarig was zijn we die dag niet met de groep mee geweest.We hadden al genoeg tempels gezien.Wij zijn lekker wezen koffiedrinken in het hoogste gebouw van Phnom Penh op de 32e etage met een fantastisch uitzicht op de stad.
Verder wat geshopt en 's avonds met de Tuk Tuk naar de boulevard waar we lekker hebben gegeten.
Toen door naar HoTse Minhstad het vroegere Saigon.Ook hier waren we weer een paar dagen.Saigon is een stad waar nog duidelijk de Franse invloedsfeer aanwezig is. Het verkeer is er hectisch door de vele brommertjes.
We hebben ons er goed vermaakt en veel gezien.We hebben ook de tunnels van de voormalige Vietcong bezocht.
Ik kon met nog iemand van de groep als enige in het mangat kruipen wat toegang gaf tot de tunnels.Je moest beslist geen claustrofobie hebben om daar in te gaan.Helaas is de foto een beetje bewogen.Hierna zijn we naar de kust getrokken en in noordelijke richting naar Hoi An gereisd.Inmiddels verslechterde het weer, veel regen.
Er was een tyfoon op komst vanaf de Filipijnen. Daar hebben we een deel van meegekregen.De laatste dagen doorgebracht in het ressort weer was te slecht, beetje fitnessen enz.Dat was wel jammer.De terugreis was ook heftig. 's morgens 4.30 uur op. Met de bus naar Danang vandaar een binnenlandse vlucht naar Ho Tse Minhstad.
Daar overstappen op een internationale vlucht naar Bangkok Thailand. Daar kwamen we 's middags 14.30 uur aan.
Ons toestel naar Amsterdam vertrok echter pas om half 3 's nachts. Dus eerst nog weer naar een hotel in Bangkok waar we de rest van de middag konden doorbrengen.Om 10.30 uur werden we weer opgehaald voor de vlucht naar Amsterdam met nog ruim 12 vliegen voor de boeg. Om 9.10 uur in de morgen Nederlandse tijd landen we weer op Schiphol. Behoorlijk brak, gelukkig stond onze Yvonne ons op te wachten en hebben we in Nieuwegein nog een nachtje kunnen slapen voor we weer naar Leeuwarden hoefden te reizen. Desalniettemin zien we met veel plezier terug op eenmooie vakantie.
Wim en Tineke.

Populair

Albert Heijn Middelzeelaan Bosje Bruut en Beschamend gesloopt

Kijk vrienden, één beeld zegt meer dan duizend woorden. De Sneker vroedschap deeluitmakende van de - in alles omvattende wijsheid opererende Gemeenteraad van Sùd West Friesland - is hiervoor direkt verantwoordelijk. Zij hebben veel te weinig bestuurlijke verantwoordelijkheid  genomen en garanties gegeven over in het geding zijnde thema's zoals omgeving en verkeer. Zij geven ruim baan voor het grote geld. Er worden binnenkort ook nog vier keurige goed onderhouden en bewoonbare burgerhuizen door de sloopkogel vernietigd. Op welke feitelijke plek (uitgezonderd o.m. de achtergevel van de nieuwbouw) dit openbaar groen wordt gekompenseerd en waar de gesloopte woningen worden herbouwd is ook een black box, In de stukken onvindbaar. Of wordt het weer een sigaar uit eigen doos zoals destijds bij de sloop van een deel van het Rasterhof park. Jullie mogen het zeggen. Ik heb er de buik vol van....

For a Limbo Dancer

Een filmpje over de aanleg van een dassentunnel