Doorgaan naar hoofdcontent

Karate op maandag

met gepaste vader trots....

Sneek, 31 maart 2007

SNEKER KARATEKA'S IN DE PRIJZEN OP OPEN DEENSE KYOKUSHIN KAMPIOENSCHAPPEN

KOPENHAGEN - Het Karateteam van Sportclub F en F The Inner Way uit Sneek heeft zaterdag 31 maart op de Open Deense Kyokushin Karate Kampioenschappen een aantal podiumplaatsen in de wacht gesleept. De tweede plaats in het heren lichtgewicht (-70 kg), de derde plaats in het heren middengewicht (-80 kg), de tweede en derde plaats in heren zwaargewicht (+80 kg) en de tamashiwari award (breektest award red.) werden door de karateka's uit de Waterpoort Stad bemachtigd. De Open Deense Kampioenschappen vonden dit jaar voor de 22e maal plaats en werden wederom door de Deense Karate Organisatie (DKO) gehouden in Kopenhagen. Naast deelnemers uit Nederland, verschenen karateka's uit Noorwegen, Zweden, Zwitserland en uiteraard Denemarken op de tatami (wedstrijdmat red.). De spits werd afgebeten door Sinisa Cosic die het in de heren middengewichtcategorie (70-80 kg) opnam tegen Diego Luissi uit Zwitserland. Na een verlenging pakte Cosic de winst. In de tweede ronde was titelverdediger Jimmi Collin uit Zweden zijn volgende tegenstander. Helaas voor Sinisa, wist Collin de partij op zijn naam te schrijven. Hiermee plaatste Collin zich voor de finale en wist Sinisa in de volgende partij de derde plaats te bemachtigen. Vervolgens was Peter Smit aan de beurt in de categorie heren lichtgewicht (-70 kg). Hij wist zijn partij tegen Marc Koller uit Zwisterland voortijdg te beslissen met een goed geplaatste shita tsuki (opstoot red.). Zijn teamgenot Johannes de Boer zag een Deense tegenstander tegenover zich. Na een verlenging wist de Deen Johnny Anderssen deze partij met een waze-ari (half punt red.) op zijn naam te zetten. In ronde twee moest Peter Smit het opnemen tegen Anderssen die al het nodige van de Boer had geincasseerd. Smit wist ook deze partij voortijdig te beslissen middels twee keer een half punt door een serie goed geplaatste gedan mawashi geri's (lage cirkelschoppen). In de finale zag Smit zich geplaats tegen titelverdediger Kim Holm uit Denemarken. Vanaf het begin kreeg Smit geen vat op de Deen en na de officiele speeltijd werd Holm tot winnaar uitgeroepen en legde Smit beslag op de tweede plaats.

In de heren zwaargewichtcategorie (+80 kg) nam de 104 kg. zware Wijtze Mink het op tegen Fredrik Olsson - ook geen kleine jongen met een lengte van 204 cm - uit Zweden. Na de officiele speeltijd was het nog steeds opbeslist en volgde een verlenging. In een titanengevecht wist de Zweed net op de bel een waze-ari (half punt) te scoren en moet Mink de winst aan de Zweed laten. Clubgenoot Klaas Jansen nam het op tegen Robin Junge uit Noorwegen en schreef deze partij op zijn naam. Gert-Pels, ook uit Sneek, name het op tegen de uit Zweden afkomstige Fredriksson. Mooi gevarieerd vechtend wist Pels deze partij, na een verlenging, op zijn naam te schrijven. In de volgende ronde moesten Klaas Jansen en Gert-Jan de sportieve strijd met elkaar aangaan. Deze partij werd binnen de officiele speeltijd door Jansen gewonnen. Hiermee plaatste Jansen zich voor de finale en nam Gert-Jan het op tegen de Noor Junge. Pels won deze partij en legde beslag op de bronzen medaille. De finale vond plaats tussen de Deen Brian Jakobsen en Klaas Jansen uit Sneek. Helaas voor Jansen besloot het scheidsrechtersteam na de officiele speeltijd voor twee wit (Jakobsen) en twee hiki wake (gelijkspel red.), waarop de hoofdscheidrechter in het voordeel van de Deen de stijd beslechtte en pakte Jansen de zilveren medaille. Naast de tweede plaats bij de heren zwaargwichten ging Jansen ook nog naar huis met de prijs voor beste breektest. Met 3 verschillende technieken, wist hij, tijdens de breekdemonstratie,12 houten planken te breken.

Populair

Albert Heijn Middelzeelaan Bosje Bruut en Beschamend gesloopt

Kijk vrienden, één beeld zegt meer dan duizend woorden. De Sneker vroedschap deeluitmakende van de - in alles omvattende wijsheid opererende Gemeenteraad van Sùd West Friesland - is hiervoor direkt verantwoordelijk. Zij hebben veel te weinig bestuurlijke verantwoordelijkheid  genomen en garanties gegeven over in het geding zijnde thema's zoals omgeving en verkeer. Zij geven ruim baan voor het grote geld. Er worden binnenkort ook nog vier keurige goed onderhouden en bewoonbare burgerhuizen door de sloopkogel vernietigd. Op welke feitelijke plek (uitgezonderd o.m. de achtergevel van de nieuwbouw) dit openbaar groen wordt gekompenseerd en waar de gesloopte woningen worden herbouwd is ook een black box, In de stukken onvindbaar. Of wordt het weer een sigaar uit eigen doos zoals destijds bij de sloop van een deel van het Rasterhof park. Jullie mogen het zeggen. Ik heb er de buik vol van....

Sneek, Su het ut Weest !

Sneek, Watchers&Liefhebbers.

Zie hier hoe een stukje van Sneek in de wijk Stadsfenne aan de Middelzeelaan in één week is ongevormd tot een krater. Een plek met eens vier woningen aan de rand van een groen wijkbosje. Op deze puinhopen verrijst binnenkort een Albert Heijn XL waarschijnlijk als een Fenix uit zijn As.

De Hamvraag met als hoofdprijs een musthave: Een tweedehands wasdroger van een bekend Noord-Koreaans merk.

Waar komt de compensatie voor de sloop van dat bosje en die woningen?.

Gemeenteraad SWF. Kom der mar in!

For a Limbo Dancer

Een filmpje over de aanleg van een dassentunnel

Voetbalfeestje op Herfstavond